Komunikat nr 63 Bankowego Funduszu Gwarancyjnego z dnia 27 listopada 2017 r.
Wypłaty środków gwarantowanych dla deponentów Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej „Wybrzeże” były prowadzone w placówkach Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółka Akcyjna w okresie od 25 września 2017 r. do 24 listopada 2017 r.
Po tym terminie, w okresie 5 lat od dnia spełnienia warunku gwarancji (tj. od 15 września 2017 r.), wypłat dokonuje bezpośrednio Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
W celu otrzymania środków gwarantowanych należy:
- wypełnić formularz wniosku (do pobrania pod odrębnym linkiem – uwaga: przed wypełnieniem należy zapoznać się z informacjami zawartymi na drugiej stronie formularza),
- złożyć wniosek bezpośrednio w siedzibie Funduszu lub
- złożyć wniosek korespondencyjnie (uwaga: dotyczy jedynie przypadków ubiegania się o środki w wysokości nieprzekraczającej 100 tys. zł), wysyłając go na adres:
Bankowy Fundusz Gwarancyjny
ul. ks. I. J. Skorupki 4
00-546 Warszawa
W przypadku składania wniosku drogą korespondencyjną niezbędne jest poświadczenie zgodności danych osobowych wnioskodawcy oraz własnoręczności jego podpisu na wniosku. Poświadczenie to może być dokonane przez jedną z następujących osób:
– notariusza,
– wójta (burmistrza, prezydenta miasta),
– syndyka masy upadłości Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej „Wybrzeże”,
- wniosek dotyczący środków gwarantowanych powyżej 100 tys. zł należy składać bezpośrednio w siedzibie Funduszu,
- osoby przebywające za granicą, niezależnie od wartości środków gwarantowanych, mogą złożyć wniosek drogą korespondencyjną.
Wnioski wystawiane poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie zgodności danych osobowych wnioskodawcy oraz własnoręczności jego podpisu powinny być potwierdzone przez polską placówkę dyplomatyczną lub konsularną (legalizacja) lub – w przypadku państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r. znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych – notariusza miejscowego. Wniosek poświadczony przez notariusza miejscowego powinien mieć dołączony dokument apostille, wydany przez właściwy organ państwa, na terytorium którego działa notariusz.
W przypadku wypłaty środków w formie gotówkowej prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu wypłaty.
Szczegółowe informacje dotyczące wypłaty środków gwarantowanych (w tym informacje
o zasadach składania wniosków o wypłatę) dostępne są pod numerami telefonów:
800 569 341 (połączenie bezpłatne), 22 58 30 942, 22 58 30 943, 22 58 30 945.